diverse, overige vragen en oplossingen voor het gebruik van de VW T5 California

T5 Silhouette ervaringen

 Heeft u ook een onderwerp? Gebruik dan het  reactieformulier:

reactie

 ONDERWERP – VRAAG:

  MOGELIJK ANTWOORD – OPLOSSING:

Ik sta voor de aankoop van een nieuwe California in België, helaas ondervind ik dat mijn dealer weinig op de hoogte is van de details en de werking van het campergedeelte van de wagen. Welk advies kunnen mij de California eigenaren mij geven? Diverse ervaringen van California eigenaren kunnen we samenvatten in een goede raad om een dealer te zoeken die de VW California van binnen en buiten kent en die u bij de aflevering elk detail nauwkeurig kan uitleggen. Dit ter voorkoming van onnodige schades die dikwijls niet onder garantie gemaakt worden.
Bestaat er geen betere en meer praktische uitvoering van de originele verduistering van het rijgedeelte van de T5 California?

 

  1. Bij Reimo zijn rollo’s van Remis verkrijgbaar.
  2. Externe thermo screens bij JustKampers
  3. Isolatiematten binnen o.a. bij Camper Passie
  4. Magneetthermomatten van Projekt Camper
Voor mijn VW T5 California ben ik op zoek naar het electrisch schema zodat ik een beter beeld krijg hoe de belasting over de 3 accu’s is verdeeld en welke van de accu’s bij aansluiting van de T5 op 230 V wordt geladen. In deze link het electrisch schema VW T5 California (Duits en Engels) dat de gevraagde informatie geeft.
Ik zoek een mogelijkheid om de dagelijkse kleren ’s avonds op te hangen in de California. Hiervoor is er deze goede tip binnen gekomen!
Daar wij regelmatig in het vroege voorjaar en late najaar met onze California op reis zijn, zoeken wij een degelijke verwarmingsmogelijkheid zodat we niet altijd de standkachel moeten gebruiken. Een goede ervaring hebben wij zelf met de Ecomat 2000. Zodra er andere goede mogelijkheden binnenkomen worden ze hier gepubliceerd.
Ik heb sinds vorig jaar een VW T5 California tot volle tevredenheid. Om de drinkwatertank te kunnen schoonmaken van bovenaf, wilde ik de sluitdeksel verwijderen; linksom losdraaien, maar deze zit muurvast. Is dit euvel bekend? Op welke manier kan ik die sluitdeksel wel opendraaien. Is er een speciale tool voor, of moet ik daarvoor naar een specialist? 2 oplossingen zijn hiervoor binnengekomen in deze LINK
Het bedieningspaneel (Control Unit) van mijn T5 California is ingesteld in de Duitse taal, hoe kan ik deze wijzigen en kan dit ook in het Nederlands? Het Nederlands is niet beschikbaar, maar de taal kan gewijzigd worden in o.a het Engels, Frans en Spaans. Zie in deze LINK hoe de taal gewijzigd wordt.
Ik kan mijn tank inhoud van vuil water tank niet meer aflezen. ook als is de tank vol de aflezing geeft aan dat hij leeg is. Heeft iemand een tip.
Wie kan mij helpen aan (een kopie van) een Nederlandstalige handleiding van de VW T5 California (2003-2010)?Ook is er vraag voor een Nederlandstalige handleiding van het model gebouwd na 2010. Een reactie binnengekomen met de handleiding VW T5 California (2003-2010 in het Frans
We hebben een VW California in bestelling. Levering is voorzien voor eind april. Kan iemand mij zeggen als het mogelijk is de meebestelde luifel , inclusief de cassette waarin deze opgerold zit, te verwijderen ? Is dit een grote klus of is het kwestie van een paar schroefjes los te draaien ? De luifel kan wel zeker gedemonteerd worden. In deze LINK leest u hoe de luifel moet gemonteerd worden, waarmee de demontage ook gelijk duidelijk wordt. Helaas is deze reportage in het Duits maar gelukkig voorzien van een groot aantal foto’s.
Bij mijn T5 California van 2012 lopen de twee binnenaccu”s langzaam leeg terwijl alles uiteraard uit staat Na twee weken staan ze plat. Hebben anderen dit ook en wat kan ik er aan doen?
De standkachel verwarming werkt niet. Ik krijg alleen maar koude lucht en de kachel gaat dan uit. Als ik 220v aansluit werkt de verwarming wel. Wat zou dit kunnen zijn? Het probleem kan liggen bij de massakabel van de 3de accu. In deze (Duitse) link een mogelijke oplossing
Wij hebben een California T5 4motion van 2007. Regelmatig komt het voor dat elektrisch bedienbare schuifdeur halverwege openen/sluiten teruggaat, stotterend. Van soepel sluiten en dichtgaan is dus geen sprake en helaas ontstaat hierdoor schade aan de zijwand van de auto. Het lijkt alsof er niet genoeg kracht is om de deur te openen of te sluiten. De accu’s zijn 1 jaar oud en in orde. Auto is hiervoor 2x bij dealer geweest, en ook 2x is de schade gerepareerd. We hebben bij de laatste reis geconstateerd dat de “deurweigering” begint als de auto een paar dagen stilstaat. Wie heeft de oplossing? Mogelijke oorzaken van deze storing kunnen zijn:- door corrosie aangetaste kontakten- vervuiling aan de deur geleiding aan de onderzijde
Is het mogelijk om een los zonnepaneel handmatig en rechtstreeks aan te sluiten op de huishoud accu`s van de T5 California. Dit wil ik alleen doen om de accu`s op niveau te houden wanneer we lang van elektra verstoken zijn. En wat voor vermogen van zonnepaneel is te adviseren?. Een informatieve discussie over zonnepanelen bij een VW T5 camper in deze link
Bij onze T5 California van 2008 is de display (Control Unit) om het dak enz. open en dicht te laten gaan zeer slecht leesbaar geworden. Heeft iemand ervaring of dit kan worden gerepareerd/hersteld en waar?? Over dit onderwerp is een topic actief onder deze link. REPAREREN kan ook, voor ongeveer € 150,-  kan deze Duitse firma uw Control Unit repareren, info in deze link
Wij rijden met een VW T5 California Bouwjaar 2006 De batterij van het campergedeelte (onder het kleerkastje)was duidelijk aan vervanging toe (na meerdere oplaadbeurten van 12 tot 24u liep ze telkens weer zéér snel terug naar 20% en dit na enkele dagen!). Ik heb ze uiteindelijk vervangen maar nu gaat op de display het symbooltje dat aangeeft dat elektrische kabel in de 230V stekker zit en het G symbooltje (van Generator) constant wisselend aan en uit! Weet iemand wat hiervan de oorzaak is en hoe kan ik dit verhelpen? Ook heb ik nu ontdekt dat er nog een 2de batterij onder de bestuurderszetel zit, die heb ik niet vervangen maar blijkbaar is die parallel geschakeld met deze onderaan het kleerkastje Is het noodzakelijk om ook deze batterij te vervangen of niet? De startbatterij van de motor is enkele maanden geleden ook vervangen. Weet iemand raad?
____

Ik ben in het bezit van een California T5 GP 2012.
Afgelopen zomer op de camping de bus aan de stroompaal gekoppeld.
Na een aantal uur ging de auto vanzelf op de accu`s over terwijl hij aan vaste stroom stond.
Schakelde pas weer terug naar vaste stroom als de stekker er even uit gehaald werd.
Heel de vakantie moeten doen.
Wat kan het probleem zijn?

___

We zijn sinds een week of 6 de trotse bezitters van een T5 uit 2010! We hebben er tijdens het dagelijks vervoer géén luifel aanzitten en dat bevalt prima. We willen voor de komende vakanties richting de zon kijken of het mogelijk is een tjalp of schaduwdoek aan de T5 de bevestigen. Met twee teleskopische stokken moet dat mogelijk zijn. Snel, licht en toch een bescherming! Heeft iemand ideeén, ervaringen enz.

___

Vorig jaar in Italië kreeg ik de foutmelding, Generator Werkstatte, bij mijn T5 California uit 2006. Je hoort dan de relais onder de bestuurdersstoel (naar ik aanneem) schakelen. Na drie dagen zoeken is uiteindelijk de dynamo gedeeltelijk gereviseerd. Op de terugweg nog 2 keer deze foutmelding, voor de rest geen problemen. Bij thuiskomst bij de garage laten kijken, ze konden niets vinden. Dus dit jaar vol goede moed naar Spanje. Nu trad het probleem 2 dagen langdurig op, met name in steden met steile straten en veel bochten en hoge temperatuur (weet niet of dit ermee te maken heeft). De overige 8500 km geen problemen. De spanning van de accu blijft goed en ook nu na afloop door de garage nagekeken en gemeten met de laptop tijdens het rijden, de dynamo werkt goed. Wat is hiervan de oorzaak ? Een breukje in de bekabeling ?

DISCLAIMER